Miks ja millal valida digiagentuur?

Ikoon
Autor - Rasmus
07 Nov 2024
5 min lugemist
Illustratsioon

Mida teeb digiagentuur ja kuidas see toimib?

Must Lammas on mässumeelne digiagentuur, kellele meeldib läheneda asjadele pisut teisiti ja teha kõike omal moel. Aga mis on digiagentuur? Digiagentuur on ettevõte, mis aitab lahendada teie digielu väljakutseid, pakkudes loovaid, strateegilisi, taktikalisi ja tehnilisi teenuseid, et kujundada ja kasvatada teie äri.

Digiagentuurid on mitmekesised – paljud spetsialiseeruvad kindlatele niššidele või kliendisegmentidele, kuid üldiselt hõlmavad nende peamised teenused järgmist:

  • Bränding (äri identiteedi elemendid);
  • veebidisain ja veebiarendus (kõik kodulehtede ja e-poodidega seonduv);
  • otsingumootoritele optimeerimine (SEO);
  • valik disainiteenuseid (UI/UX-, graafiline- või reklaamdisain);
  • lai valik turundustegevusi (nagu näiteks sisu-, sotsiaalmeedia- või e-maili turundus ja palju-palju-palju muud);
  • makstud reklaamikampaaniate loomine ja haldamine (PPC);
  • rakenduste ehitamine (enamasti veebi- ja mobiilirakendused);
  • veebihaldus ja tugiteenus;
  • digi- ja äristrateegia nõustamine (olles tihti lahutamatud osad);
  • ning veel kümneid teenuseid, milles agentuur omab pädevusi.

Kas disainiagentuur on sama mis digiagentuur?

Ei. Või jah. Pigem siiski ei. Kindlasti mitte. Disainiagentuuri fookus on loomupäraselt rohkem disaini ümber – nende töö ja olemus keerleb just disaini sügavama mõistmise ja selle elluviimise ümber. Digiagentuur seevastu keskendub laiemale teenuste valikule, minnes disaini osas vähem süvitsi.

Tõenäoliselt ei ole ühtegi digiagentuuri, kes disaini üldse ei puudutaks, ja on ka disainiagentuure, kelle teenuste ulatus on sama lai või laiemgi kui digiagentuuridel. Siiski peitub põhiline erinevus nende mõtteviisis ja väärtustes – selles, mida nad oma töö südameks peavad ja millesse nad oma olemusega panustavad.

Kuidas kujuneb kliendi teekond digiagentuuris?

Nagu tavaliselt, sõltub see suuresti konkreetsest kliendist ja tema vajadustest :) – iga kliendi teekond võib olla unikaalne ja kujuneda erinevalt, lähtudes tema eesmärkidest, projektist ja koostöö ulatusest.

Kuidas me siis asju ajame?

Parimad tulemused saavutame siis, kui saame ettevõttega koostööd alustada juba algfaasis – kas siis, kui nad astuvad oma esimesi samme või plaanivad brändi ümberkujundamist, valdkonna muutust või tütarettevõtte kaudu uue ärisuuna käivitamist.

Ülevaade teekonnast

  • Me kuulame kliendi kirja pandud mõtteid või loome koos ettevõttega strateegia, defineerime sihtrühma, valime käivitustaktika ning märgistame olulisemad mõõdetavad eesmärgid.
  • Seejärel kaardistame sihtklientide omadused ja kliendi teekonna kogu kliendisuhte vältel – alates esimesest kokkupuutest ettevõttega kuni korduvostude ja klientide toetamiseni.
  • Kui ettevõtte ja sihtklientide profiilid on omavahel kooskõlla viidud, saame alustada brändi ja tervikliku visuaalse identiteedi (CVI) loomisega. See hõlmab logo(de) kujundamist, dokumentide põhjasid, brändi kirjastiile ja värvipaletti, samuti toodete ja pakendite disaini ning reklaammaterjalide näidiseid.
  • Klienditeekond ja sihtgrupi omadused koos visuaalse identiteediga annavad disaineritele ja arendajatele suunised, kuidas luua kodulehe struktuur (UI/UX) ja sisukaart. See hõlmab veebilehe sisu määratlemist, navigeerimisloogika kujundamist ning juhendamist, kuidas suunata külastajaid ettevõtte jaoks oluliste tegevusteni – olgu selleks ostu sooritamine, liitumine e-kirja listiga, päringu saatmine või muu eesmärgipärane tegevus.
  • Kodulehe makett on nüüd testkeskkonnas üles seatud – see on aeg põhjalikuks testimiseks ja entusiastlikuks heakskiitmiseks. Selles etapis liitub meeskonnaga ka SEO-spetsialist, kes tagab, et nii veebilehe sisu kui ka tehnilised aspektid oleksid otsingumootoritele algusest peale soodsalt optimeeritud.Kui tekstid on lihvitud, disain paigas, SEO-spetsialisti heakskiit saadud ja arendaja rahul, lansseerime uue lehe pidulikult, tehes selle kõigile kättesaadavaks.
  • Selle teetähise järel liiguvad enamus spetsialiste projektist eemale aga SEO kallal jätkub töö veel mitmete kuude kestel. Kui disain ja arendus on kontrollitava tulemusega, siis SEO puhul tuleb olenevalt projektist väga erineval määral tööd teha. Veelgi enam - kui ka konkurendid on aktiivseid või Google muudab oma algoritmis reegleid, võib varasemalt omandatud positsioon haihtuda. Seetõttu seame kliendiga üldised ootused SEO-teenuse tulemuste osas ning lepime kokku eeldusliku perioodi, et sellise tulemuseni jõuda.
  • Kui ettevõtte digikodu on valmis ja orgaaniliste külastajate arv kasvab stabiilselt, on hea aeg kaaluda ka digitaalset reklaamikampaaniat. Kampaania eesmärgid võivad varieeruda: värske brändi tuntuse suurendamine, esimeste klientide kiire hankimine, jälgijaskonna kasvatamine, väärtuspakkumise testimine või midagi muud.
  • Lähtudes turunduskampaania eesmärkidest kohtub disainer koos turundusspetsialistiga ja kliendiga, et üheskoos koostada kampaania eelarve, määrata vajalikud materjalid ja valida sobivaimad kanalid. Kui visuaalid on valmis, jääb kampaania juhtimine turundustiimi kätte – nemad vastutavad kampaania käivitamise, analüüsimise ja vajadusel kohandamise eest, jätkates seda tsüklit kuni kampaania lõpuni.

Kokkuvõtteks

Kui tekkis küsimusi või soovite oma ettevõtte digitaalset kohalolekut järgmisele tasemele viia, siis võtke meiega ühendust – Aitame meeleldi teil teha asju veidike omamoodi ja saavutada kõik eesmärgid.

Soovid pakkumist?

Kirjuta meile oma ideest ja räägime lähemalt, kuidas saame aidata.

Kirjuta meile